REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

 

             Pentru realizarea obiectivelor societăţii comerciale S.C.Termo-Construct S.A. din Sebiş, Jud. Arad, se impune perfecţionarea organizării activităţii în toate compartimentele funcţionale, întărirea disciplinei în muncă, contribuind astfel la folosirea potenţialului uman, la mobilizarea salariaţilor pentru realizarea programului stabilit în adunarea generală şi realizarea unui profit substanţial.
În vederea relizării scopurilor de mai sus s-a elaborat prezentul Regulament de Ordine Interioară care se aplică întregului personal, precum şi colaboratorilor.

CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

         Art. 1.  Prezentul Regulament de Ordine Interioară se aplică tuturor salariaţilor din sectoarele de producţie, prestatoare de servicii, personalului tehnico-economic, gestionari, personalului de administraţie, colaboratorilor, indiferent de durata contractului de muncă sau caracterul acestuia.
Art. 2.   Persoanele delegate să desfăşoare activitatea în cadrul societăţii, sunt obligate să respecte şi prevederile prezentului regulament, în afară de regulile de disciplină în activitate ale unităţii care i-a delegat.

 

CAPITOLUL II
OBLIGAŢIILE ADMINISTRATORULUI

       Art. 3.   Conducerea societăţii va organiza activitatea pentru condiţii optime de desfăşurare a muncii în toate sectoarele de activitate, precum şi pentru întărirea ordinii şi disciplinei, se va preocupa de îmbunătăţirea continuă a condiţiilor de muncă şi viaţă a colaboratorilor şi va sprijini activitatea de perfecţionare a personalului angajat.
Art. 4. Conducerea societăţii se  obligă să ia următoarele măsuri :
- pune la dispoziţia salariaţilor, potrivit specificului muncii, scule, aparate, dispozitive, aparate  de măsură, materiale, mobilier, documentaţii, echipamentul de lucru şi de protecţie şi ia măsuri pentru folosirea lor în condiţii corespunzătoare în vederea utilizării depline a capacităţii de muncă şi de producţie şi a folosirii complete şi eficiente a timpului de muncă;
- stabileşte normele de muncă şi indicatorii de calitate precum şi termenele de execuţie;
- stabileşte instrucţiuni pentru exploatarea şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor şi aparatelor, norme de protecţia muncii la locurile de muncă şi norme specifice în societate;
- asigură condiţii de protecţia muncii şi respectarea condiţiilor igienico-sanitare prin instruirea personalului;
- stabilesc fişa postului pe compartimente, urmând ca pentru personalul de execuţie să se stabilească sarcini de serviciu care devin obligatorii după aprobarea lor către conducere.

 

CAPITOLUL III
OBLIGAŢIILE SALARIALE

        Art.5.  Salariaţii societăţii, indiferent de funcţia pe care o au, sunt obligaţi să apere proprietatea societăţii şi să contribuie la întreţinerea şi dezvoltarea ei, să efectueze orice activitate potrivit pregătirii lor şi nevoilor societăţii, să respecte programul de muncă, să asigure utilizarea integrală şi eficienţa timpului de lucru,  folosind integral capacităţile din dotare, pentru realizarea şi creşterea productivităţii, să respecte ordinea, disciplina, curăţenia şi normele de protecţia muncii.
Salariaţii răspund direct de desfăşurarea procesului de muncă, de servicii şi activitatea comercială, în condiţii de deplină siguranţă şi de supravegherea, verificarea, exploatarea şi întreţinerea instalaţiilor, aparatelor şi maşinilor cu respectarea documentaţiilor tehnice şi normelor pentru prevenirea oricăror avarii sau stricăciunii, incendii sau alte accidente.
Salariaţii şi colaboratorii societăţii au următoarele obligaţii speciale:
a). să respecte cu stricteţe programul de lucru;
b). să se prezinte la serviciu în deplină capacitate de muncă;
c). să folosească cu maximă eficienţă timpul de lucru pentru îndeplinirea obligaţiilor de serviciu, preocupându-se de buna desfăşurare a activităţii din societate şi de autoperfecţionarea profesională;
d). să execute întocmai şi la timp îndatoririle ce decurg din contractul de muncă;
e). să respecte normele de muncă şi indicatorii de calitate;
f). să cunoască caracteristicile constructive şi funcţionale ale maşinilor, instalaţiilor, aparatelor la care lucrează, să aplice normele de funcţionare şi întreţinere a acestora, ţinând cont de normele de protecţia muncii şi de prevenire a incendiilor;
g). să aducă la cunoştiinţa şefului direct orice neregulă, defecţiune, greutate în muncă, lipsa aprovizionării, neîntreţinerea maşinilor, instalaţiilor şi aparatelor sau a altor situaţii de natură să contribuie la pericolele pe care le constată, precum şi orice încălcare a normelor de P.M. sau P.S.I.;
h). să nu părăsească locul de muncă fără aprobarea şefului ierarhic, şefului de sector decât în condiţiile prevăzute de lege;
i). să respecte cu stricteţe dispoziţiile referitoare la predare - primire a schimbului, în caz de neprezentare a schimbului va sesiza şeful ierarhic pentru a asigura continuitatea lucrului;
j). să nu consume băuturi alcoolice în societate şi să nu faciliteze săvârşirea acestor fapte persoanelor care se prezintă la locul de muncă sub influenţa băuturilor alcoolice, li se interzice accesul în societate şi li se aplică sancţiunile prevăzute de lege, iar ziua respectivă de lucru se consideră absenţă nemotivată, iar în cazul a 3 (trei) abateri din acestea i se va desface contractul de muncă;
k). să nu fumeze şi să introducă chibrituri, brichete sau produse inflamabile care pot provoca explozii sau incendii la locurile de muncă unde fumatul este interzis;
l). să menţină ordinea şi curăţenia la locul de muncă;
m). în caz că interesele firmei o cer, toţi salariaţii, inclusiv directorul şi responsabilul economic, participă efectiv la executarea acestor lucrări, corespunzător cerinţelor societăţii.

CAPITOLUL IV
TIMPUL DE LUCRU

         Art. 6.  Durata timpului de lucru este de 8 ore pe zi, iar la locurile de muncă cu foc continuu, forma de organizare o reprezintă tura continuă.
În cazul în care nevoile firmei impun prelungirea programului de lucru, pentru anumite perioade, durata zilei de muncă în aceste perioade se stabileşte de către conducătorul unităţii, în funcţie de volumul lucrărilor şi de urgenţa acestora.
Art. 7.  În general programul de lucru al întregului personal este de la orele 800  la  orele  1630, cu  o  pauză de o jumătate de oră pentru masă, între orele      1200 – 1230.  Evidenţa prezenţei la muncă se face pe baza condicei de prezenţă care este obligatoriu a se semna atât la venire cât şi  la plecare.
Art. 8. Programarea concediului de odihnă se face de către fiecare sector, ţinându-se cont de asigurarea bunei desfaşurării a activităţii şi interesele angajaţilor societăţii.
Art.9.  Învoirile personalului se vor face numai de către conducătorul unităţii cu respectarea legislaţiei.

CAPITOLUL V
RECOMPENSE ŞI SANCŢIUNI

       Art. 10.  Salariaţii care îşi îndeplinesc la timp şi profitabil pentru societate sarcinile de serviciu, pot fi recompensaţi prin acordarea de prime.
Art. 11.  Încălcarea cu vinovăţie a obligaţiilor de muncă stabilite prin prezentul regulament, a contractului individual de muncă precum  şi prin fişa postului, se sancţionează indiferent de funcţia pe care o are persoana care a săvârşit-o.
Art. 12. Sancţiunile cu caracter disciplinar care pot fi aplicate de angajator, în caz de abatere sunt :
a). avertismentul scris;
b). retrogradarea din funcţie, cu acordarea salariului corespunzător funcţiei în care s-a dispus retrogradarea, pentru o durată ce nu poate depăşi 60 de zile;
c). reducerea salariului de bază pe o durată de 1 – 3 luni cu 5 – 10%;
d). reducerea salariului de bază şi/sau, după caz, şi a indemnizaţiei de conducere pe o perioadă de 1 – 3 luni cu 5 – 10%;
e). desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.
Art. 13.  Sancţiunea disciplinară se stabileşte şi se aplică printr-o decizie emisă în formă scrisă  în termen de 30 zile calendaristice de la data luarii la  cunoştinţă despre săvârşirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de 6 luni de la data săvârşirii faptei.
Decizia de sancţionare se comunică salariatului în cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii şi produce efecte de la data comunicării.
Art. 14.  Împotriva sancţiunii disciplinare se poate face plângere în scris, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării sancţiunii de către conducerea societăţii.

   
CAPITOLUL VI
DISPOZIŢII FINALE

         Art. 15. Prezentul regulament cadru intră în vigoare la data de  01.08.2011.